Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Plików Cookies.

Organizator
Patronaty
Partnerzy

VII MAZOWIECKI KONWENT INFORMATYKÓW

VII Mazowiecki Konwent Informatyków odbył się w dniach 23–24 października 2017 r. w Hotelu 500 Zegrze

 

Goście specjalni spotkania:


Mariusz Misiek
Główny Architekt Integracji w Ministerstwie Cyfryzacji – opowiedział o wymianie danych rejestrowych za pomocą powstającej właśnie Platformy Integracji Usług i Danych

 

Dariusz Maślak
Zastępca Kierownika Centrum Kompetencji i Informatyzacji Sądownictwa – przedstawił rozwiązanie techniczne i założenia projektu e-Protokół

 

Kamil Folga
Ekspert ds. bezpieczeństwa sieciowego – pokazał, w jaki sposób i za pomocą jakich narzędzi badać bezpieczeństwo Wi-Fi oraz skonfigurować sieć bezprzewodową odporną na ataki

 

Na spotkaniu można było dowiedzieć się m.in:

  • o wymianie informacji rejestrowych przez Platformę Integracji Usług i Danych
  • o roli i zakresie funkcjonalnym centralnego systemu e-Zamówienia
  • jak oszczędnie i bezpiecznie zarządzać dokumentami i informacjami
  • o technikach i narzędziach walki ze współczesnymi zagrożeniami
  • jak pozyskiwać informacje o osobach korzystających z e-usług urzędu
  • o optymalizacji kosztów druku w urzędzie
  • jakie korzyści daje stosowanie urządzeń hiperkonwergentnych
  • o najnowszym oprogramowaniu do backupu danych
  • jak wdrożyć open source’owe narzędzia pracy grupowej w urzędzie
  • jak chronić informacje i dokumenty przed cyberprzestępcami
  • o dobrych praktykach świadczenia usług elektronicznych przez urzędy
  • jak bezpiecznie skonfigurować sieć bezprzewodową w instytucji
  • jak działa elektroniczny protokół w sądach

VI MAZOWIECKI KONWENT INFORMATYKÓW

VI Mazowiecki Konwent Informatyków odbył się w dniach 27-28 października 2016 r. w Hotelu Lamberton w Ołtarzewie.

 

Goście specjalni spotkania:

 

Sebastian Christow – dyrektor Departamentu Gospodarki Elektronicznej w Ministerstwie Rozwoju – opowie o korzyściach z udostępniania płatności bezgotówkowych w urzędach oraz o wnioskach jakie płyną z pierwszych pilotażowych wdrożeń w gminach

 

Krzysztof Binkowski – ekspert ds. bezpieczeństwa – pokaże, jak bezpiecznie i bez ryzyka infekcji analizować malware za pomocą bezpłatnego oprogramowania.

 

Andrzej Kaczmarek – dyrektor Departamentu Informatyki w Biurze Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych – wyjaśni jaka będzie rola i obowiązki ABI w świetle unijnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych (RODO).

 

Wśród poruszanych tematów znalazły się m.in.:

  • o projektach wspierających rozwój e-administracji realizowanych przez samorząd województwa mazowieckiego
  • jak ulepszyć stronę WWW dzięki narzędziom do analizy odwiedzin
  • jak łatwo wdrożyć płatności bezgotówkowe w urzędzie
  • jaki sprzęt wybrać na stację roboczą do urzędu
  • w jaki sposób budować witryny i e-usługi, by były przydatne użytkownikom
  • za pomocą jakich narzędzi zbudować tanie contact center w urzędzie
  • o konsolidacji służb informatycznych na przykładzie sądów
  • jak skonfigurować prosty wieloplatformowy i bezpłatny backup
  • czy outsourcing druku się opłaca
  • jak przeciwdziałać atakom malware na stacjach użytkowników
  • o zmianach w bezpłatnej aplikacji EMUiA
  • jak wykorzystywać kody kreskowe w systemach EZD
  • o zaletach najnowszych technologii druku pigmentowego
  • jakie zmiany czekają ABI po wejściu w życie europejskiego rozporządzenia o ochronie danych osobowych
  • jak skorzystać z bezpłatnego narzędzia do analizy wirusów wykorzystującego technikę sandboksingu

V MAZOWIECKI KONWENT INFORMATYKÓW

V Mazowiecki Konwent Informatyków odbył się w dniach 5-6 listopada 2015 r. w Hotelu Rewita Rynia w Białobrzegach.

 

Goście specjalni spotkania:

Jarosław Pasek – z Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji – przedstawił najnowsze działania resortu w zakresie cyfryzacji państwa oraz możliwości jakie daje nowa wersja ePUAP podmiotom publicznym

Ewa Janczar – zastępca Dyrektora Departamentu Geodezji i Kartografii Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego – opowiedział o standaryzacji e-usług i partnerstwie na rzecz cyfryzacji województwa

Mariusz Bogucki – Dyrektor Departamentu Społeczeństwa Informacyjnego i Informatyki Urzędu Marszałkowskiego Województwa Opolskiego– zaprezentował wewnętrzy portal informacyjny urzędu i pokazał jak Intranet wspiera codzienne funkcjonowanie instytucji

Na spotkaniu można było dowiedzieć się m.in:

  • jakie standardy e-administracji obowiązują w województwie mazowieckim
  • jakie normy powinien spełniać sprzęt komputerowy w administracji publicznej
  • w jaki sposób obniżyć koszty wydruku i usprawnić produkcję dokumentów papierowych w urzędzie
  • jakie funkcje powinien mieć urzędowy Intranet i jak go wdrożyć
  • o możliwościach backupu heterogenicznych środowisk IT
  • jak skutecznie monitorować infrastrukturę teleinformatyczną urzędu
  • w jaki sposób zadbać o bezpieczeństwo stacji roboczych i serwerów
  • o nowych trendach i funkcjach w oprogramowaniu dziedzinowym
  • jak w instytucji uruchomić serwer faksowy z wykorzystaniem open source
  • jak nowe technologie wpływają na koszty eksploatacji drukarek
  • jak wspierać przedsiębiorców za pomocą narzędzi Pojedynczego Punktu Kontaktowego
  • jakie są aktualne trendy, zagrożenia i rozwiązania bezpieczeństwa dla urządzeń mobilnych
  • jak za pomocą oprogramowania do rozpoznawania mowy przyśpieszyć tworzenie dokumentów
  • o licencjonowaniu oprogramowania w środowiskach zwirtualizowanych

IV MAZOWIECKI KONWENT INFORMATYKÓW

IV Mazowiecki Konwent Informatyków odbył się w dniach 29-30 maja 2014 r. w Hotelu Tatar w Rawie Mazowieckiej.

 

Wśród poruszanych tematów znalazły się m.in.:

  • Rozwój elektronicznej administracji w samorządach województwa mazowieckiego
  • Inwentaryzacji sprzętu w gminie za pomocą narzędzi open source
  • Łączenie danych z różnych rejestrów a odpowiedzialność karna informatyka
  • Kierunki rozwoju administracji publicznej w XXI w.
  • Krajowe Ramy Interoperacyjności –wymaganie bezpieczeństwa dla systemów teleinformatycznych
  • E-administracja w oczach Polaków – wnioski dla urzędów wynikające z badań MAC
  • Zmiany w przepisach o informatyzacji

III Mazowiecki Konwent Informatyków

III Mazowiecki Konwent Informatyków odbył się w dniach 12–13 września 2013 r. w Hotelu Ekwos w Grębiszewie k. Mińska Mazowieckiego. Udział w konwencie stanowił doskonałą okazję do wymiany doświadczeń i dyskusji nad zagadnieniami IT i ich zastosowaniem w administracji. Podczas konwentu uczestnicy wzięli udział w wykładach i prelekcjach poświęconych najważniejszym zagadnieniom dotyczącym IT w sektorze publicznym oraz zapoznali się z ofertą nowych technologii i produktów.

 

Wśród poruszanych tematów znalazły się m.in.:

  • bezpieczeństwo stacji roboczych w sieci urzędu
  • praktyka stosowania elektronicznych skrzynek podawczych
  • budowa dostępnej strony WWW administracji publicznej
  • korzyści z wirtualizacji stacji roboczych na przykładzie Uniwersytetu Łódzkiego
  • informatyzacja instytucji a procedury administracyjne
  • współpraca rządu i samorządu przy realizacji projektów IT
  • rozwój sieci szerokopasmowych na Mazowszu    
  • przykłady e-usług w gminach i powiatach
  • przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu

Do wygłoszenia prelekcji zaproszono przedstawicieli: Ministerstwa Administracji i Cyfryzacji, Centrum Projektów Informatycznych, Urzędu Marszałkowskiego Województwa Mazowieckiego, Agencji Rozwoju Mazowsza, Uniwersytetu Łódzkiego oraz pracowników urzędów powiatowych i gminnych województwa, a także ekspertów i współpracowników miesięcznika „IT w Administracji”.

II MAZOWIECKI KONWENT INFORMATYKÓW

II MAZOWIECKI KONWENT INFORMATYKÓW odbył się w dniach 13-14 września 2012 r. w Grębiszewie k. Mińska Mazowieckiego. W konwencie wzięło udział blisko 120 osób. Podczas konwentu uczestnicy wzięli udział w wykładach i prelekcjach poświęconych najważniejszym zagadnieniom dotyczącym IT w sektorze publicznym oraz zapoznają się z ofertą nowych technologii i produktów. Udział w konwencie stanowił doskonałą okazję do wymiany doświadczeń i dyskusji nad zagadnieniami IT i ich zastosowaniem w administracji.

 

Wśród poruszanych tematów znalazły się m.in.:

  • możliwości inwestycyjne jst w zakresie budowy społeczeństwa informacyjnego
  • zagadnienia ochrony danych osobowych w administracji publicznej
  • rola gminy w obsłudze centralnych ewidencji (na przykładzie CEIDG)
  • modernizacja sieci komputerowej w małych placówkach
  • prawne aspekty wykorzystania chmury obliczeniowej w administracji publicznej
  • postępowanie administracyjne z wykorzystaniem środków komunikacji elektronicznej
  • przykłady naruszeń bezpieczeństw witryn administracji publicznej
  • kierunki rozwoju administracji publicznej w XXI w. - automatyzacja procesów biznesowych
  • budowa dostępnej strony WWW placówek publicznych
  • interoperacyjność samorządów, czyli jak za pomocą teleinformatyki skrócić czas załatwiania spraw w urzędzie
  • zabezpieczanie witryn internetowych w administracji publicznej
  • elektroniczne skrzynki podawcze, czyli e-administracja w praktyce

 

Partonat nad II Mazowieckim Konwentem Informatyków objęło:

  • Ministerstwo Administracji i Cyfryzacji
  • Ministerstwo Gospodarki
  • Centrum Projektów Informatycznych
  • Marszałek Województwa Mazowieckiego
  • Generalny Inspektor Ochrony Danych Osobowych
  • Urząd Komunikacji Elektronicznej
  • Wójt Gminy Mińsk Mazowiecki

XIII MAZOWIECKI KONWENT INFORMATYKÓW

XIII MAZOWIECKI KONWENT INFORMATYKÓW odbył się w dniach 24-25 października 2011 r. w Białobrzegach. W konwencie wzięło udział blisko 120 osób, w tym przedstawiciele władz samorządowych, doświadczeni specjaliści i prawnicy związani z sektorem publicznym. W trakcie wykładów i warsztatów omawiane były zagadnienia, które na co dzień, w bieżącej pracy sprawiają najwięcej problemów.

 

Wśród poruszanych tematów znalazły się m.in.:

  • Rządowe projekty informatyzacji państwa a korzyści dla samorządów

  • Centralny BIP: korzyści dla małych placówek zobowiązanych do prowadzenia BIP

  • Rola gminy w obsłudze centralnych ewidencji (na przykładzie CEIDG)

  • Dobre praktyki w zakresie budowy sieci szerokopasmowych

  • Aplikacje wspierające pracę komisji wyborczych i obsługę wyborów powszechnych

  • Od internetu w gminie do monitoringu wideo w radiowozie

  • Rozwiązania 4G dla gmin (wideomonitoring, dostęp do Internetu)

  • Usługi informatyczne dla samorządów w modelu cloud computing

  • Modernizacji sieci komputerowej w małej placówce

  • Aplikacje do zarządzania dokumentacją i budżetem

  • Najnowsze zmiany w Instrukcji Kancelaryjnej 

Partonat nad XIII Mazowieckim Konwentem Informatyków objęło:

  • Ministerstwo Gospodarki

  • Centrum Projektów Informatycznych MSWiA

  • Marszałek Województwa Mazowieckiego

 

Idealną okazją do wymiany doświadczeń było także wieczorne spotkanie w mniej formalnej atmosferze z przygotowanymi przez organizatora atrakcjami. Uczestnicy wspominali dawne czasy, kiedy elektroniczna rozrywka oznaczała grę na poczciwych 8-bitowcach.

______________________________________________________________________________________________________________________________________

Informacje o cookies © 2018 PRESSCOM Sp. z o.o.